ترجمه شده مفاهیم یادگیری و مدیریت جریان دانش در محیط تحقیق محور
دسته بندي :
علوم انسانی »
مدیریت
توضیحات:
مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی با عنوان مفاهیم یادگیری و مدیریت
جریان دانش در محیط پروژه محور، به همراه مقاله زبان اصلی، در قالب فایل
word و در حجم 20 صفحه.
این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن
را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت
کنید. فایل زبان انگلیسی 16صفحه و مربوط به سال 2008 می باشد.
منبع مقاله:
International Journal of Managing Projects in Business (2008)
Emerald Vol. 1 No. 1
چکيده فارسی:
هدف-
هدف اين مقاله بررسي اين موضوع است که افراد چطور مي توانند يادگيري و فرايندهاي
مديريت دانش را در تيم هاي پروژه اي درک کنند و راهنمايي مفهومي را با موثرترين شيوه
در جهت نزديک شدن مديريتي به موضوعات پراهميت و اغلب ناديده انگاشته شده ي پروژه اي
را فراهم مي کند.
طراحي/متدولوژي/رويکرد-
اين يک مقالهي مفهومي است که ادبيات گسترده و مرتبط با يادگيري و مديريت دانش را
استخراج و تشريح مي کند.
يافته ها-
بر اساس تحليل انجام شده و با رويکرد بهبود يادگيري از پروژه، نتايج پروژه و
مهارتهاي يادگيري مشارکتي، بجث اصلي مقاله اين است که شرکت کنندگان در تيم هاي
پروژه اي بايد مسيري اجتماعي مدارتر را در فعاليتهاي يادگيري و مديريت دانش خود
دنبال کنند. در نتيجه در اينجا، شرکت کنندگان، فعاليتهاي پروژه اي آنها و سازمان
داراي محيط پروژه اي نقاط اصلي توجه و تمرکز هستند.
محدوديتهاي تحقيق/دلالت ها-
اين مقاله مبحثي با زمينه ي مفهومي را با تاکيد خاص بر روي سيستمهاي اجتماعي در
فرايندهاي يادگيري و مديريت دانش در پروژه ها به پيش ميبرد. فرصت تست کردن اين
مبحث در مطالعات تجربي پروژه اي بعدي وجود دارد.
دلالتهاي عملي- اين
مقاله بنيادي براي افراد درگير در پروژه ها جهت انعکاس نقادانه ي رويکردها و عمليات
يادگيري و مديريت دانش جاري آنها فراهم مي کند، در عين حال که توجه به مديريت سيستمهاي
اجتماعي پروژه را نيز تشويق مي کند.
ريشه و ارزش مقاله- اين
مقاله رو در روي رويکردهاي سنتي و محدود در رابطه با يادگيري و مديريت جريان دانش
در پروژه ها قرار مي گيرد و به شبيه سازي عکس العمل شرکت کننده و محقق در رابطه با
اين فعاليتهاي پروژه اي با رويکردهاي اجتماعي مدارتر مي پردازد.
کلمات کليدي: يادگيري،
مديريت دانش، سيستمهاي اجتماعي
نوع مقاله:
مقاله مفهومي
بخشی از مقدمه:
همچنانکه سازمانها با رقابت جهاني، سازماندهي مجدد
و تغيير لايه هاي ساختارهاي مديريتي، تغيير ارزشهاي اقتصادي و اجتماعي در رابطه با
دانش و سرمايه ي دانشي ، و کامپيوتري شدن و ايجاد ساير زيرساختارهاي فن آوري هاي نوين
روبرو مي شوند، لازم است که به آن چالشها به شيوه اي انطباق پذير و منعطف پاسخ دهند
که منجر به پر اهميت شدن يادگيري جهت تسهيل بقاء و رشد شده است (هدبرگ، 1981؛ شين،
1993، لونارد بارتون، 1995،1992؛ ماينر و مزيئاس، 1996؛ سانگ،1997؛ چو،1998؛ دنتون،1998؛
استارکي،1998؛ کزبوم و ادوارد، 2001؛ اينگلگارد و سايرن،2002). توسعه و تکيه بر سرمايه
ي دانشي جهت درگير شدن موفقيت آميز در اين شرايط پوياي محيطي بدين معناست که مديران
در هر مضموني لازم است که مفاهيم سازماني غني
يادگيري را توسعه دهند (بود و گاريک، 1999؛ واتکينز و کرورو، 2000؛ سينت اونجه و واليس،2002).
محکم کردن پايه هاي قابليت توسعه ي چنين شرايط غني يادگيري به معناي دستيابي به يک
درک گسترده ي توسعه دهنده از نياز به شناخت نحوه ي يادگيري افراد در يک متن خاص است
به طوري که بتوان امکان توسعه ي افراد را به همراه توسعه ي نتايج رضايت بخش سازماني
فراهم کرد (برسن و سايرين، 2003). به عنوان مثال در محيط پروژه محور، يادگيري در واقع
يک متغير استراتژيک کليدي براي مديريت پروژه محسوب مي شود (آياس،1996). در توسعه ي
فعاليتهاي مديريت دانش، توجه به اين نوع توسعه و تشويق يادگيري در سازمان به عنوان
ابزاري جهت ايجاد ارزش سازماني و مزيت رقابتي مورد تاکيد خاصي قرار گرفته است (ايسترباي-اسميت
و سايرين،2000). در صورتي که هر يک از ابعاد نخست مديريت دانش مثل ابعاد انساني و فني
آن به وضوح درک نشوند و يا به صورت يکسان يا در جاي خود بدانها پرداخته نشود، ايجاد
مزيت رقابتي به خصوص در شرايط محيطي پويا ممکن است يک هدف فرار سازماني باقي بماند
(سنسه،2007a، b)...
-
راهنمای استفاده:
قابل استفاده دانشجویان و علاقمندان رشته مدیریت
-
محتوای فایل دانلودی:
فایل word و قابل ویرایش ترجمه مقاله